fredag 6 augusti 2010

Veckans recept: Pösiga (amerikanska) pannkakor

Jag har hittat mina gamla recept och där finns mycket gott. Vissa recept har jag använt mycket men vissa andra har jag glömt bort och tänkte nu "återuppliva" dem igen. Men detta recept är en favorit:

2 ägg, 3 dl mjölk, 2 msk matolja, 2 tsk farin, 1/2 tsk salt, 2 tsk bakpulver och 3 dl mjöl.
Dela ägg i vita och gula. Vispa upp gulan och tillsätt mjölk, olja, farin, salt, mjöl och bakpulver. Vispa vitorna till hårt skum och vänd ner. Smeten blir väldigt tjock så man måste bre ut den riktigt i pannan.

Smaklig måltid!

4 kommentarer:

Lillan sa...

Hej
Vad bra att receptet kom. Jag tänkte fråga dig om det igår när du skrev att ni ätit amerikanska pannkakor. Barnen och alla andra pratar om det så jag ska ta och försöka mig på att göra dem....imorgon kanske!

//Lillan

Kenneth sa...

Världens bästa pannkakor! :)

Anna sa...

Svar: Hihi :-)

Pannkakorna såg inte helt fel ut....
Du, jag skulle vilja komma till er snart igen, Den 22-24e augusti är jag ledig, tänkte om jag kunde komma till er då? Är ni hemma då?

Birgitta sa...

Anna, klart du ska komma!