tisdag 26 april 2011

Åter från Blåkulla...

Som sagt, nu är påsken över och vi har haft en skön helg. Vi började helgen med att bli bjudna på en god påskmiddag hos farfar Bosse och Ingrid. Även Henrik med familj var där. Det var ett toppenväder så barnen var ute och lekte och även kaffet kunde vi sitta ute och dricka. På tidiga kvällen for vi hem men tog först en sväng till Brevik och min gamla gård. De nya ägarna har byggt på en våning men annars så tycker jag inte att det var så stor skillnad. Det mesta på gården var sådant som jag gjorde när jag bodde där.












Påskafton tillbringade vi hemma och började fixa lite ute i stenrabatten..tog bort stenar och la dit markduk under för att hålla borta ogräset. När duken tog slut så spontanbjöd vi över Lieanne och Mattias med familj, de kom vid halv sju och Cornelia o Caesar hade kul ute men somnade sedan i var sin säng framför tvn :)

Söndag morgon så åt vi en lätt frukost för kl 12.30 hade vi bokat bord på Villa Talliden i Rönninge för att äta påskbrunch. Vilken god mat! och fint läge....barnvänligt var det också vilket inte drog ner poängen ;). Stället rekommenderas å´det varmaste!
Efter brunchen så for vi till Haninge och hälsade på Maria och Sami (och Theo förståss). Anna jobbade men vi fick iaf kika in i hennes lilla krypin. De hade en jättefin liten lägenhet, perfekt som första hem!
Maria


Cornelia och Theo



















Måndag, och vårt projekt med sten"eländet" fortsatte och efter en heldag med slit o släp så var det klart! Jag har en bild i mobilen och den får jag skicka över till bloggen en annan dag. Nu gäller det bara att försöka få till slänten ner mot bilen och mot stenpartiet och jag har mina funderingar vilka jag återkommer till inom kort!

Inga kommentarer: