lördag 15 januari 2011

Gästrummet..

Nu är det mycket! Är helt slut när jag kommer från jobbet på kvällarna men det blir nog bättre när dagarna blir längre, ljusare och jag kommer igång med mina arbetsuppgifter.
Nu är iaf vårt nya gästrum (Annas gamla rum) klart! Jag har målat vitt och för första gången någonsin tapetserat! Det var så kul att se vilken förändring lite färg och nya tapeter kan göra med ett rum :) Hoppas den nya våningssängen kommer lite snabbare än Stalands sa...så att rummet blir möblerat och klart snart!
Annars så har vi haft lite problem med bilen idag. Jag skjutsade Cornelia till gympan i morse och när jag sedan kom ut från måleriaffären så startade inte bilen, den bara "tickade". Slut på batteriet! Så det var att försöka få hjälp på Icaparkeringen men det slutade med att jag köpte nya startkablar som inte hjälpte. Då var det bara att ringa Assistanskåren som kom, efter att jag suttit i bilen och väntat ca en timme. Hon hade med sig en batteriladdare och fick igång skrället och uppmanade mig sedan att köra bilen i ca 30 minuter för att batteriet skulle ladda upp sig. Vi kör antagligen så korta sträckor att bilen inte hinner ladda sig så nu måste vi nog ta en liten tur varje helg!

1 kommentar:

Lillan sa...

Ni är Välkomna :-)