tisdag 28 december 2010

Promenad?

Nä, i morse blev det inte så lång promenad. Men jag gick upp tidigare, 20 minuter, och knallade ut i den kalla morgonluften med siktet inställt på att få mig en 25 minuters morgonpromenad. När jag kom till busskuren som jag annars kliver av vid så kommer "min" buss! Och jag skyndar mig och kliver på bussen i tron att jag räknat fel på tiden men det tog bara 2 minuter att inse att det var den tidigare bussen jag hoppat på.... så jag kom till jobbet 40 minuter tidigare. Nåja, jag försöker i morgon igen, jag kan väl inte göra samma misstag då :]
På bussen började jag läsa en bok av Mia Skäringer med några av hennes krönikor, Dyngkåt och hur helig som helst. Det är väl inte en bok vars språk jag anser vara helt rumsrent, men men..;)

 Här kommer ett smakprov:

"Jag är fruktansvärt impulsiv. Snudd på sjukligt impulsiv. Får jag något på hjärnan så kan jag bara inte låta bli. Alla säger:>> Tänk igenom det här, Mia.<< Jag tänker i max en dag, sedan gör jag ändå som jag vill. Som det här med hunden till exempel. Jag ville ha en hund, samma vecka letade jag land och rike runt efter en bra kennel, samma vecka hittade jag henne. Tre veckor efter att idén kläckts -fortfarande slemmig och osköljd- så var allt verklighet. Så var hon här. Hunden. Och jag hade såklart inte tänkt igenom någonting. Det var dyngjobbigt och helt underbart. Kiss överallt och tusen promenader om dagen som var tvungna att planeras in i en redan rätt kaosartad vardag.
Så var det dags för båten."   ..................
 

Fortsättningen följer!

2 kommentarer:

Lillan sa...

Promenerar du? Jag har inte sett resultat på länge =)

Birgitta sa...

:) Jag har ju precis börjat ;)