onsdag 15 december 2010

Onsdag..15/12

Dagen började med att K glömde sin mobil hemma och vi fick stressa lite till dagis och pendeln men det betydde att vi åkte tillsammans till Årstaberg. Där tog jag tvärbanan till jobbet och har nästan hela dagen suttit och gjort bilbeställningar och mailat ut till återförsäljare runtom i Sverige, varav till 2 gamla kollegor! Eftersom K skulle på julfest idag så följde Cornelia med en dagiskompis hem så skulle jag hämta henne där ca kl 18. Jag gick kl 16,45 för att ev kunna hämta henne tidigare men något hade hänt på tvärbanan så jag stod ute i 40 minuter innan jag tog en buss in till Fridhemsplan istället och efter en kvarts väntan så var jag äntligen på väg hem. Ca 18,40 kom jag till Tumba och kom precis när en man hade ramlat under tåget...han låg mellan tåget och perrongen och när ambulans och brandmännen kom så fick de ut honom på andra sidan tåget. Hoppas det gick bra.....

Jaha, och i morgon ska det visst bli snökaos så vi får se hur "lätt" det blir att ta sig till/från jobbet då ;)

Inga kommentarer: