onsdag 4 augusti 2010

Arbetsmarknaden

Jag har efter alla historier jag hört de senaste veckorna nästan tappat tron på att det kommer att finnas ngn som är intresserad av att anställa/ge arbete till en snart 46 årig småbarnsmamma...när jag blir klar affärsekonom i oktober. Men idag blev jag kontaktad av ett rekryteringsföretag som sökte säljare. Tjänsten innebär att träffa kunder och upprätta centralavtal och enstaka avtal samt lite event hos kunderna. Tyvärr så skulle det innebära 2-3 dagars resor varje vecka och eftersom jag kommer att påbörja mitt examensarbete nästa vecka så funkar det inte. Förresten, det var ett uppdrag fram till december så det hade inte funkat att börja i oktober....utan det skulle vara nu om några veckor.
Men det kändes riktigt bra att få en förfrågan! :)
Som man säger: Efter regn kommer solsken, vilket stämde idag :)

Idag har jag knäskurat ca 20 kvm klinkergolv i badrummet på övervåningen. Det var ett riktigt slitgöra men nu kommer det lukta gott länge för jag hoppas.

Inga kommentarer: