tisdag 12 april 2011

Fotografering :)

Måste börja fotografera igen, har inte riktigt kunnat prioritera det men nu är det fritt fram att ta ner "bakgrunden" igen. Vi sålde ju Cross trainern för ett tag sedan så nu tar iaf inte den plats. Till helgen kommer Lillan och hela familjen och då antar jag att Klara o Elin vill fota lite :) Jag har beställt ett nytt objektiv som jag hoppas kommer denna vecka, det är ett fast Sigma EX 85/1,4 DG HSMobjektiv som har fått ett väldigt bra mottagande av pressen.


Det passar bra till porträtt bl a och även när man ska ta produktbilder vilket jag ju gör ibland. För ett tag sedan fick jag även en förfrågan från ett företag att ta produktbilder till deras katalog, vi får se vad de säger efter det att jag presenterade kostnaden. 
Sen tycker jag nog att det är roligare att fotografera ute på vår och sommarhalvåret, det blir ganska så tråkiga bilder på vintern: vitt,vitt och inte ser man så mycket av de ev personer som finns med. Bylsiga kläder, halsduk och mössa är ett måste men inte när kameran ska användas ;)


Cornelia har förresten blivit kär; "-jag är kär i Erik Saade" sa hon i helgen. Kenneth frågade om hon inte var kär i honom och jo, det var hon....och i Erik Saade! tillade hon snabbt <3

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh jag är också sugen på att beställa lite nya objektiv :)

Anonym sa...

Pappa har fått konkurrens :)

/Lillan