måndag 31 januari 2011

Synfel..

Var till optikern ikväll eftersom jag tycker att jag ser sämre än för ett år sedan när jag fick "riktiga" glasögon för första gången. Dvs brillor att se på långt håll med. Annars har jag haft på mig de bara när jag läst. Men nu var det dags igen och synen hade blivit sämre på ett år! Hon trodde det berodde på att jag använt fel glasögon, dvs de jag skulle haft vid bilkörning och tv-tittande har jag använt vid datorn så ögonen har vant sig fel (tror jag slutsatsen var). Så, nu har jag beställt nya och det gick på några tusen...antireflex och antirep men när de försökte sälja på mig försäkring så blev det stopp. "Från endast 1795 kr "...blev snabbt 3500 kr..nåja, jag måste ju se vilken buss jag hoppar på ;)
Jag hittade 2 par som var snygga, nedan ser ni ett utav dem:

Nu är det dags att plocka ihop lite kläder tills i morgon, det är faktiskt det som är jobbigast med att jobba: det går ju inte att komma i samma kläder varje dag (eller ens 2 dagar på raken)....;p

Inga kommentarer: