söndag 3 oktober 2010

Åsneritten!

Vi fick lite sovmorgon i morse och fick nästan  väcka Cornelia 09,20! Gissa om det är skönt att ha en morgontrött liten tjej (än så länge!)
Efter frukosten loggade jag in och anmälde mitt cv till bla Proffice, jag måste ju vara med överallt nu så jag inte missar något intressant jobb! Sen åkte vi till Huddinge och Rådsparken. En fin liten park med djur och lekpark. De har åsnor, kaniner, getter och höns som barnen får titta på. Man kan även vissa dagar få rida på en åsna till priset av 15 kr och eftersom vi kom precis när de tog ut åsnan så fick Cornelia ta sig en tur. Det var en upplevelse, men hon blev lite rädd när en av åsnorna gnäggade (eller vad det heter ), de låter verkligen högt och har ett nästan hysteriskt läte :) Sen var det att leka en stund i lekparken innan vi åkte in till Huddinge C och shoppade lite. Kenneth köpte en ny vinterjacka, Cornelia fick en ny overall och jag köpte en kostym. Sen blev det pizza till lunch/middag!

Inga kommentarer: