söndag 15 augusti 2010

Kräftskivan igår..

..hos svärfar Bosse och Ingrid var som vanligt lyckat! Strålande sol och varmt som bara attan, det var nästan så jag skulle haft med mig badkläderna...men jag ska ju premiärbada på Rhodos :) Iaf, först en kort båttur över till Fjältholmen och väl i land så blev det kaffe och smörgås. Kusinerna Hugo, Lukas, Filippa, Max och Cornelia busade runt och hade kul (lite kiv blev det men det hör väl till)
Sen var det tävlingsdags och i år var det inte tipspromenad utan en "gissa-bild" tävling. Vi fick lagvis titta på 10 olika bilder tagna exteriört, dessa bilder var hårt beskurna och det gällde att gissa vad/var dessa föreställde. Kenneth och Jennys lag vann, de hade 9 av 10 rätt. Jag och Maria som var i lag 3 hade 8 rätt (vilket de övriga också hade...) så delad 2:a blev vi :)
Efter prisutdelningen vankades det kräftor, ostpaj,bröd, ost och snaps, men eftersom jag körde så slapp jag snapsen. Det var väldigt goda kräftor! Avslutningsvis kaffe och marsipantårta! Sen var jag mätt! Klockan 21 tog vi båten tillbaka till fastlandet och åkte hem.
Jag tog många bilder men har inte hunnit föra över dem till datorn än, har suttit hela dagen och lagt in närmare 70 artiklar och jag har en hel del kvar så en annan dag visar jag några bilder.

Inga kommentarer: