torsdag 19 augusti 2010

Fågelbesök!

Torsdag och hittills har dagen bestått av "bilrelaterade" saker. Innan vi åkte till dagis så ringde jag polisen för att göra en ändring i min anmälan ang smitning (läs tid. inlägg). Det ringde nämligen en kille som hade sett det hela och han tog mitt regnummer och hittade vårt telefonnummer. Hurra! Så nu hoppas jag att vi slipper betala någon självrisk..... Men iaf, när jag höll på och prata med polisen så ropar Cornelia från övervåningen att det är en fågel inne! Jag går upp och visst; det flyger en liten blåmes alldeles förskräckt runt i rummet och krockar mot några fönster. Den måste ha satt sig på fönsterblecket och krypit in.
När den flög in i C rum satte den sig på en blomma och jag kunde öppna fönstret men så sugen var inte fågeln på att själv flyga ut så jag fick putta till den några gånger. Det var en stor händelse för C denna morgon :)
Efter dagis for jag till S-tälje och visade upp skadan och fick en tid i slutet av september. Nu är skadeanmälan faxad så det är väl bara att vänta och se vad som händer.




 Sen var jag bara tvungen att åka in en sväng till Plantagen och strosa lite. Hittade hibiskus till köket och en fin kruka med lite flamingos till C rum och en krysantemum att ha ute.

1 kommentar:

Lillan sa...

Ja, såg dina blommor ut som på bilden med mesen, så var det inte en dag för tidigt att köpa nya blommor :-)

//Lillan