tisdag 27 juli 2010

En dag närmare augusti..

När midsommar har varit känns det som om sommaren är slut. Varje år får jag den känslan men ändå vet jag att sommaren egentligen bara börjat! Men nu är det inte många dagar kvar innan det är augusti och sen går det snabbt till september!! Men de här sommarveckorna har varit jättesköna, det känns som om jag varit ute på mycket men ändå inte känt någon stress över att hinna mer. Skolarbetet som skulle göras i "hängmattan" har inte blivit av, inte heller fönstertvätt. Men  vad sjutton! Jag hinner! :) Huvudsaken är att man känner att dagarna fyllts med roliga och bra saker som t.ex åka till badet med C, vi har gjort några korta semestertripper och varit på tivoli, träffat Albin och kusinerna från Linde! Snart är det även dags för den årliga kräftskivan hos Bosse och Ingrid. Då får C träffa fler kusiner, det blir kul! Men det är i augusti det! Det är ännu några dagar av juli kvar :)

Idag har det varit en riktigt solig och fin dag. Vi mellanlandade på Hågelby innan vi åkte till Ica Maxi för att storhandla. På Hågelby tittade vi på djuren (nu var det inte så många) och köpte glass, sen var det lekparken och de elektriska bilarna som gällde. Cornelia är lite för liten att själv köra elbilarna så jag frågade en liten kille på 6-7 år om han kunde tänka sig att köra runt lite med C och det gick bra. Så hon satt bakom och såg ut att  ha jättekul.

Inga kommentarer: