lördag 24 juli 2010

24/7 och äntligen...

...kommer det regn! Jag tycker det har varit en underbar sommar hittills men jorden och alla blommor behöver regnet! Redan efter en timme såg gräsmattan lite grönare ut så imorgon är den kanske så pass att man kan gå barfota utan att sticka sig ;)
Förresten, i torsdags morse skulle jag och Lillan ta en fm kaffe på vår balkong (har aldrig suttit därute tidigare..) och jag såg att det var ca 3-4 st getingar som surrade på golvet; när jag tittade närmare såg jag att de byggt ett bo under golvet! Mellan brädorna syntes ett fotbollsstort getingbo!! Gissa om vi fick fart in! Eftersom balkongen är tak till vår entré så tog jag en sop och slog hårt i entrétaket och tusan så arga de blev! Vi ringde till försäkringsbolaget anmälde skadedjur och skulle bli uppringda för att få ett besök av Anticimex men de har tydligen hur mycket som helst att göra. Vi får se när de ringer...Kenneth gjorde iaf ett försök att bli av med dem, han hällde kokhett vatten på boet och skyndade sig att stänga dörren. Det kanske hjälpte, vi får se!

Inga kommentarer: