måndag 24 maj 2010

Affärsengelska...

Jaa, idag har vi börjat tredje kursen i affärsengelska. Inte mitt favoritämne! Den 7/6 ska vi i gruppen redovisa senaste caset (e Attling) på engelska! och det är inte vanlig skolengelska utan man ska svänga sig med "business english"...i 5 minuter per person. Det kommer bli fem mycket långa minuter för fru B.
Nåväl, jag kan bara bli utskrattad! ;P
Annars så har jag packat och plockat ihop till Homepartyt hos Manjari på onsdag. Mycket kläder och prylar blev det! Hoppas hennes kompisar är på ett riktigt bra shoppinghumör :)

Fågelbilden tog jag häromdagen...kan det vara en hackspett? Jag har ingen aning! men den var fin!

2 kommentarer:

Lillan sa...

Ja det är en hackspett (rödspett är jag ganska säker på att det är) och det är en mycket ovanlig art.

Och vad gäller Engelskans 5 minuter så kan du väll glädja dig med att du bidrar till att dina komisar lever längre, ett skratt förlänger livet!

//Systeryster

Birgitta sa...

Tack för de orden! Hoppas bara att jag gläder läraren också som ska ge betyg ;)